Élettartamú érték kiszámítása - áttekintés, az LTV kiszámítása

Az élettartam-érték kiszámítása az a folyamat, amelynek során egy vállalkozás az ügyfél teljes élettartama alatt méri az ügyfél értékét a vállalkozás számára. Az ügyfél élettartama értéke (LTV) az egyik mutató, amelyet a vállalat növekedésének mérésére használnak.

Élettartamú érték kiszámítása

Ha összehasonlítja egy vállalat LTV-jét az ügyfélszerzés költségével, kiszámíthatja az ügyfél értékét az üzleti vállalkozás számára abban az időszakban, amelyhez társultak. Az LTV segít egy vállalatnak értékes ügyfelek megszerzésében és megtartásában.

Mi az ügyfél élettartama értéke (LTV)?

Az ügyfél élettartamára vonatkozó érték (LTV), más néven élettartam-érték, a teljes bevétel. Az árbevétel Az árbevétel az a bevétel, amelyet a vállalat áruk értékesítéséből vagy szolgáltatások nyújtásából kap. A számvitelben az "értékesítés" és a "bevétel" kifejezéseket fel lehet használni, és gyakran használják felcserélve, ugyanazt jelentik. A bevétel nem feltétlenül jelenti a kapott készpénzt. egy vállalat elvárja, hogy az egyetlen ügyféllel fennálló kapcsolatuk teljes élettartama alatt keresetet kapjon. Az ügyfél élettartam-értékének kiszámítása figyelembe veszi az ügyfélszerzési költségeket, a működési költségeket. Az elszámolás eredményszemlélete miatt a ráfordításokat akkor számolják el, amikor azok felmerülnek, nem feltétlenül akkor, amikor kifizetik. ,valamint a vállalat által gyártott áruk vagy szolgáltatások előállításának költségei. Sok vállalat hajlamos figyelmen kívül hagyni az LTV mutatót, de az ügyfelek élettartamának értéke elengedhetetlen a vállalat növekedéséhez.

Az élettartam-érték kiszámítása a következő:

Élettartam értéke - képlet

LTV - Képlet

Hogyan lehet kiszámítani egy vállalat LTV-jét?

  • Átlagos vásárlási érték - Ezt úgy számítják ki, hogy a vállalat egy adott időszakra eső teljes bevételét elosztják az ügyfelek által ugyanebben az időszakban teljesített vásárlásokkal.
  • Átlagos vásárlási gyakorisági ráta - Ezt kiszámítja az adott vásárlás során az adott vásárlók által egy bizonyos idő alatt végrehajtott összes vásárlás.
  • Vásárlói érték - Ezt úgy számítják ki, hogy a vásárlás átlagos értékét megszorozzuk a vásárlás számának számával.
  • Átlagos vásárlói élettartam - Ez az átlagos évek száma, amikor az ügyfél továbbra is megvásárolja a vállalat termékeit és szolgáltatásait.
  • Élettartam-érték kiszámítása - Az LTV kiszámításához az ügyfél és a vállalkozás értékét megszorozzuk átlagos élettartammal. Segít a vállalatnak azonosítani, hogy mekkora bevételre számíthatnak az ügyfelektől a társasággal fennálló kapcsolatuk ideje alatt.

Numerikus példa

Egy ruhaüzlet átlagos eladása 80 dollár, és átlagosan egy vásárló kétévente négyszer vásárol. Az élettartamra vonatkozó érték kiszámítása LTV = 80 USD x 4 x 2 = 640 USD .

Továbbá a ruhaboltban a haszonkulcs 20%, ezért a CLV a következő: CLV = 80 USD x 4 x 2 x 20% = 128 USD .

Az élettartamra vonatkozó érték segíthet az üzleti életben megbecsülni a jövőbeni cash flow-kat és az ügyfelek számát, amelyekre a nyereségesség eléréséhez szükségük van.

Milyen tényezők járulnak hozzá az életre szóló értékhez?

A vállalkozás életciklusának értéke attól függ, hogy a márka mennyire népszerű az ügyfelek körében. Például, ha az ügyfélnek nincs hűsége a márkához, és nem áll át váltási költségekkel a rivális cég termékének vásárlásakor, az negatív hatást gyakorolhat a vállalat élettartamára. A következő tényezők befolyásolják a társaság LTV-jét:

1. Ütési sebesség

A cserélési arány leírja, hogy az ügyfelek milyen gyakran hagyják abba a vásárlást egy olyan vállalkozásnál, amelynek korábban hűséges ügyfelei voltak. Az arány üzletenként eltérő lehet, és függ a vállalat versenyelőnyétől és attól, hogy képesek-e az ügyfeleket érdekelni termékeik iránt. Általában a kisvállalkozások és az induló vállalkozások általában magas aránnyal rendelkeznek.

2. Márkahűség

Azt méri, hogy az ügyfelek mennyire hűek a márkához, és akik folyamatosan vásárolják az árukat és szolgáltatásaikat. A márkahűség kiépítése elősegítheti az ügyfelek megtartását és csökkentheti a lemorzsolódási arányt. A sok hűséges ügyféllel rendelkező vállalat magas élettartam-értéket fog termelni.

Hogyan növelhető az LTV?

A vállalkozások számos taktikát alkalmazhatnak a hatékonyság növelése és az ügyfelek megtartási arányának növelése, ezáltal az LTV növelése érdekében:

1. Jó kommunikáció

Nyílt kommunikáció Kommunikáció A hatékony kommunikáció képessége az egyik legfontosabb tanulandó életkészség. A kommunikációt az információ továbbításaként határozzák meg a jobb megértés érdekében. Megtehető hangosan (verbális cserék révén), írott médián (könyvek, weboldalak és magazinok) keresztül, vizuálisan (grafikonok, diagramok és térképek segítségével), vagy nem verbálisan az üzleti vállalkozás és az ügyfél között segíthet az ügyfélnek a márka jobb. Fontos, hogy a vállalatok meghallgassák az ügyfelek visszajelzéseit, mivel ez elősegítheti fejlődésüket és növekedésüket. A hatékony kommunikáció csökkenti a rendellenességet is.

2. Kapcsolja be újra az ügyfeleket

Az LTV növelésének hatékony módja az ügyfelekkel való kapcsolatfelvétel, akik korábban termékeket és szolgáltatásokat vásároltak a vállalattól. Különösen hasznos a hosszú eltarthatóságú vállalatok számára, és javíthatja a márka ismertségét.

3. Növelje a márkahűséget

A vállalat életciklusának értéke segíthet a jövőbeni növekedési előrejelzésekben és növelheti a jövedelmezőséget. Az LTV növelhető a márkahűség növelését célzó stratégiák alkalmazásával.

Kapcsolódó olvasmányok

A Finance a pénzügyi modellezési és értékelési elemző (FMVA) ™ hivatalos szolgáltatója. Az FMVA® tanúsítás Csatlakozzon 350 600+ hallgatóhoz, akik olyan vállalatoknál dolgoznak, mint az Amazon, a JP Morgan és a Ferrari tanúsító program, amelynek célja, hogy bárkit világszínvonalú pénzügyi elemzővé alakítsanak.

A pénzügyi elemzés ismereteinek továbbfejlesztése és ajánlása érdekében javasoljuk az alábbi kiegészítő forrásokat:

  • Az előállított áruk költsége (COGM) A gyártott áruk költsége (COGM) Az előállított áruk költsége, más néven COGM, a vezetői könyvelésben használt kifejezés, amely egy ütemtervre vagy kimutatásra utal, amely egy vállalat teljes gyártási költségét mutatja egy meghatározott időtartamra.
  • Az ügyfelek jövedelmezőségének elemzése Az ügyfelek jövedelmezőségének elemzése Az ügyfél jövedelmezőség elemzése a vezetői könyvelés eszköze, amely a hangsúlyt a termékcsalád jövedelmezőségéről az egyéni vásárló jövedelmezőségére helyezi át. Az ügyfél jövedelmezőség elemzése egy adott ügyfél kiszolgálása során felmerülő különféle tevékenységek és kiadások elemzésének módszere. Képlet, példák, útmutató
  • Az ügyfelek típusai Az ügyfelek típusai Az ügyfelek jelentős szerepet játszanak minden vállalkozásban. A különböző típusú ügyfelek jobb megértésével a vállalkozások jobban felkészülhetnek a fejlődésükre
  • Walmart Marketing Mix Walmart Marketing Mix A Walmart egy vállalkozás erőműve, és egyik legfontosabb erőssége a marketing keveréke. A kiskereskedelmi piacon való túléléshez nem csak szerencsére van szükség

Legutóbbi hozzászólások